Zaburzenia widzenia i osteopatia

Udowodniwszy swoją skuteczność, osteopatia jest dziś częścią kompleksu terapii w leczeniu wielu chorób, w tym chorób narządu wzroku.

Osteopatia – wskazania:

Upośledzenie wzroku i choroby oczu rozwijają się z różnych powodów. Przyczyny są następujące:

– zła pozycja głowy podczas czytania;

–  przebywanie przy komputerze,

– zmęczenie oczu spowodowane ciężką pracą;

– przeniesione urazowe uszkodzenia mózgu itp.

Ponadto zaburzenia aparatu oka mogą rozwinąć się na tle osteochondrozy odcinka szyjnego i górnego odcinka piersiowego kręgosłupa.

Ważną rolę w zapewnieniu dobrego widzenia odgrywa prawidłowe ułożenie kości czaszki, stan naczyń krwionośnych głowy oraz całego układu sercowo-naczyniowego. Choroby ciała bezpośrednio wpływają na ostrość wzroku.  Sesje osteopatii są nieodłącznym elementem kompleksowego leczenia astygmatyzmu i zeza.

Odzyskiwanie wzroku i osteopatia

Osteopatia opiera się na różnych technikach i metodach, którymi oddziałuje się na punkty aktywne, w wyniku czego następuje odciążenie oczu i nadanie gałce ocznej prawidłowego kształtu. Doświadczony osteopata nie oddziela aparatu ocznego od ośrodkowego układu nerwowego, aparatu mięśniowego, ciśnienia śródczaszkowego, układu naczyniowego, gdyż funkcjonują one w zwartej wiązce. Specjalista nie traktuje wady wzroku jako pojedynczego problemu, znajduje przyczyny i je powstrzymuje. Bardzo ważne jest to, że osteopatia może pomóc zdiagnozować chorobę, jak to się mówi, jeszcze w „zarodku”, kiedy nie ma wyraźnych objawów.

Sesje osteopatii dają dobre efekty w obecności „pajęczyn i przecinków” unoszących się przed oczami, w leczeniu krótkowzroczności, nadwzroczności i innych zaburzeń.

Osteopatia w leczeniu dzieci

Rodzice muszą być czujni i pokazać dziecko osteopacie, jeśli dziecko ma regularne bóle głowy lub jego wzrok gwałtownie się pogarsza.

Do tej listy należy dodać zwiększone ciśnienie śródczaszkowe, które jest bardzo poważną przyczyną problemów ze wzrokiem małych dzieci. Podwyższone ciśnienie śródczaszkowe jest najczęściej diagnozowane u wcześniaków. Wiadomo, że mózg dziecka w pierwszym roku życia jest bardzo wrażliwy na brak tlenu, co powoduje nieprawidłowe działanie wszystkich narządów, w tym oczu. Dlatego wczesna diagnoza jest niezbędna do wyeliminowania patologii. Rodzice powinni uważnie monitorować stan oczu dziecka. Leczenie osteopatyczne pomoże wyeliminować problemy. Jest to jedna z najbardziej skutecznych i bezpiecznych metod, która daje doskonałe efekty.

Czy warto oczekiwać, że pogorszenie widzenia minie?

Nie należy mieć nadziei na samoleczenie! Wskazane jest w tym momencie poddanie się sesjom osteopatii, po których wiele narządów i układów, w tym oczy, będzie funkcjonowało prawidłowo. Pozwoli to organizmowi rozpocząć proces samoleczenia i szybciej i łatwiej uporać się z problemem.

autor: Beata Pecarz