Jak blizny pooperacyjne wpływają na organizm?

Każda interwencja chirurgiczna to ogromny stres dla organizmu. Pomimo potrzeby, a czasem wręcz konieczności takich  interwencji, pozostawiają one trwały ślad w naszym ciele.

Należy rozumieć, że blizna to tworzenie się tkanki łącznej, która ma dużą gęstość i małą elastyczność. Niestety nie da się całkowicie usunąć blizny. Zastanówmy się, jaki blizna ma wpływ na zdrowie i samopoczucie.

Tkanka łączna odgrywa ogromną rolę w organizmie. Tworzy rodzaj szkieletu, otulając i podtrzymując wszystkie narządy i układy. Warto zauważyć, że dominującym jej składnikiem jest substancja międzykomórkowa, w skład której wchodzą włókna elastyny ​​i kolagenu. Włókna te mają właściwość modyfikowania się pod wpływem mechanicznych i innych oddziaływań, w wyniku których wspólny szkielet tkanki łącznej rozkłada się na poziomie makro. Blizna pooperacyjna jest ogniskiem tzw. „skręcenia” błony tkanki łącznej. Takie tworzenie się jej w miejscu opeeracji ostatecznie prowadzi do napięcia i deformacji struktury tkanki łącznej w innych miejscach. Dlatego osoba, która ma bliznę na ciele, często może mieć różne nieprzyjemne objawy:

• Ból pleców;
  • Ból stawów;
  • Ból głowy;
  • Zaburzenia funkcji narządów wewnętrznych;
  • Uczucie ogólnego dyskomfortu.

Przyjmując leki  ból można złagodzić tylko na krótko. Następnie ból powraca ponownie.

Z lewej – Blizna świeżo po zabiegu | Z prawej – Blizna 5 tygodni po zabiegu

Osteopaci bardzo dobrze wiedzą, jak wszystkie tkanki i układy są ze sobą połączone w organizmie. Skróceni, naprężenie tkanek w obszarze blizny może pociągać za sobą wszystkie inne tkanki zmieniając wektory stresu. Z kolei wektory napięć są w stanie wywierać potężny wpływ nie tylko na narządy wewnętrzne, ale także na struktury kostne, w tym na kręgosłup.  Osteopatia jest metodą niezawodną, ​​ponieważ nie eliminuje objawu, lecz usuwa przyczynę choroby i dyskomfortu. Zadaniem osteopaty jest zmiękczenie tkanki bliznowatej i zmniejszenie wytwarzanych przez nią napięć, wyeliminowanie efektu „skręcenia” i zminimalizowanie jego wpływu na cały organizm.

W przypadku blizn bardzo ważne jest zgłaszanie się do osteopaty przynajmniej raz na pół roku lub rok, aby mieć sytuację pod kontrolą.

Bądź zdrów!