Przyczyny szumów usznych. Osteopatia jako metoda leczenia.

Szumy uszne to jedna z dolegliwości, z jaką pacjenci zgłaszają się do osteopaty. Według statystyk około 10% ludzi na świecie doświadczyło tego na własnej skórze. Ten problem wydaje się niegroźny i ludzie po prostu zostawiają go bez uwagi, mając nadzieję, że nieprzyjemny objaw sam zniknie. Hałas jest jednak sygnałem alarmowym, który informuje o występowaniu różnych patologii.

W przypadku szumu w uszach trudno jest myśleć, pracować, żyć i spać. Nie może się skoncentrować i szybko się męczy. Ponadto pogarsza się słuch. Ludzie w różny sposób charakteryzują stan w uszach w przypadku szumu w uszach. Czas trwania i charakter hałasu jest inny. Może rosnąć lub opadać, być silny lub słaby.

Przyczyny szumów usznych :

– patologia naczyń mózgowych i szyjnych;

– osteochondroza kręgosłupa szyjnego;

– zapalenie nerwu słuchowego;

– ubytek słuchu;

– zapalenie ucha wewnętrznego i środkowego;

– przepracowanie i stres.

W przypadku pojawienia się szumu w uszach należy w pierwszej kolejności zgłosić się do otorynolaryngologa (lekarza chorób uszu i gardła), aby zapobiec ostrym procesom zapalnym w narządzie słuchu. W takim przypadku może być konieczne podanie leków. Jednak nie ma konkretnego leku na szum w uszach, który nie jest spowodowany stanem zapalnym. W tym przypadku pomocna może być osteopatia.

Efekt zastosowania działań osteopatycznych w przypadku szumów usznych zostanie potwierdzony w praktyce i udowodniony przez wielu specjalistów.

Jakie są działania osteopaty?

Osteopata likwiduje dysfunkcje kręgów i łagodzi napięcia mięśniowe w odcinku szyjnym. W efekcie poprawia się przepływ krwi w głównych naczyniach głowy i szyi.

Osteopata sprawdza napięcie w szwach między kośćmi czaszki, co wpływa na ruchomość opony twardej i funkcjonowanie struktur mózgowych.

Osteopata oprócz współpracy z odcinkiem szyjnym eliminuje dysfunkcje we wszystkich pozostałych odcinkach, ponieważ kręgosłup jest strukturą, w której każdy kręg wpływa na pozostałe.

Dzięki tym działaniom możliwe jest nie tylko zatrzymanie objawu szumu w uszach, ale co najważniejsze wyeliminowanie przyczyny jego wystąpienia!

Osteopata postrzega ciało jako całość. Celem każdego leczenia osteopatycznego jest nie tylko złagodzenie objawów, ale przywrócenie prawidłowego funkcjonowania wszystkich narządów i układów. Osteopaci osiągają ten wynik poprzez bezbolesny wpływ na tkanki ludzkiego ciała. Metoda nie ma praktycznie żadnych przeciwwskazań; dlatego nadaje się nawet dla noworodków i osób starszych.

Bądź zdrów!