Kobiety w ciąży i po porodzie

Osteopatia podczas ciąży może być niezwykle korzystna dla przyszłej mamy i zapewniać natychmiastową ulgę w wielu prenatalnych bólach.

Podczas ciąży ciało przechodzi wiele zmian, dostosowując się i rosnąc, aby pomieścić rosnące dziecko. W miarę jak dziecko rośnie, ciało mamy dostosowuje się. Mechanika ciała zmienia się, zmieniając postawę i zmieniając miejsce obciążenia ciała. Zmiany hormonalne w ciąży zmiękczają tkankę łączną, co może nasilać te stresory. Brak równowagi może powodować podrażnienie lub ból, a ograniczenia w tkankach i stawach mogą wpływać na przepływ płynów, powodując obrzęk. Ta zmieniająca się mechanika oznacza również, że oddychanie może stać się trudniejsze. Częste dolegliwości, z powodu których kobiety w ciąży zgłaszają się na leczenie osteopatyczne w czasie ciąży, to:

• Ból pleców i żeber
  • Duszność
  • Ból biodra
  • Ból miednicy
  • Dysfunkcja spojenia łonowego
  • Ból szyi
  • Bóle głowy
  • Rwa kulszowa
  • Drętwienie, mrowienie lub zimne dłonie i stopy
  • Wzdęcia i zaparcia
  • Zgaga lub refluks
  • Poranne mdłości
  • Słabe krążenie, opuchnięte stopy
  • Żylaki sromu
  • Ogólne zmęczenie

Osteopatia w ciąży to bardzo łagodna, nieinwazyjna terapia manualna, która przywraca organizmowi równowagę.

Celem leczenia osteopatycznego w czasie ciąży jest złagodzenie dyskomfortu oraz zmniejszenie napięcia. Osteopatyczny terapeuta manualny znajduje i uwalnia ograniczenia w ciele, pomagając poprawić mechanikę ciała, dzięki czemu mama i dziecko mogą czuć się bardziej komfortowo. Prenatalne leczenie osteopatyczne obejmuje masaż i rozciąganie, a także inne delikatne techniki stosowane w określonych obszarach, aby poprawić mobilność i znaleźć ulgę. Zabiegi mogą również poprawić ułożenie dziecka i przygotować do porodu.

Osteopatia po porodzie.  Bycie w ciąży przez 40 tygodni, potem poród naturalny lub przez cesarskie cięcie, następnie karmienie piersią lub butelką co 2-4 godziny, a także brak snu, układanie i noszenie dziecka jest ciężką pracą! Nie mówiąc już o gotowaniu, sprzątaniu, praniu i ewentualnie opiece nad innymi dziećmi… Nic dziwnego, że bolą cię plecy, podobnie jak szyja i ramiona!

Najczęstsze dolegliwości zgłaszane przez kobiety w okresie poporodowym to:

• Ból pleców
  • Rwa kulszowa
  • Ból szyi
  • Skurcz mięśnia
  • Powtarzające się urazy przeciążeniowe, zwykle w nadgarstkach
  • Bóle głowy
  • Zespół górnego otworu klatki piersiowej
  • Powrót do zdrowia po niestabilności miednicy
  • Rehabilitacja dna miednicy i mięśni brzucha

Leczenie osteopatyczne polega na przyjrzeniu się systemom mięśni i stawów ciała, a także temu, jak poszczególne obszary ciała są zintegrowane i funkcjonują razem. Naszym celem jest zminimalizowanie bólu i poprawa mobilności i elastyczności, aby kobieta mogła zaopiekować się sobą i swoim dzieckiem!

Techniki osteopatyczne mogą obejmować  tkanek miękkich, artykulację stawów i mięśni, manipulację i mobilizację, uwalnianie mięśniowo-powięziowe, suche igłowanie, techniki uwalniania energii mięśniowej i inne. Jednym z głównych elementów jest integracja wszystkich obszarów ciała  poprzez zastosowanie różnego rodzaju technik. Daje to pełne i ogólne poczucie dobrego samopoczucia i ulgi.

SPRAWDŹ RÓWNIEŻ

Komu pomagamy