Jaki jest powód bólu pleców w ciąży i czy można go uniknąć?

Być może najbardziej tajemniczym okresem w życiu kobiety jest ciąża. Nowe życie rozwija się w ciele matki przez dziewięć miesięcy! Jednak pomimo radosnego oczekiwania na spotkanie z dzieckiem, kobiety w ciąży bardzo często doświadczają wielu nieprzyjemnych doznań w ciele. W tym okresie następuje mobilizacja wszystkich układów i narządów wewnętrznych oraz zachodzi szereg zmian fizjologicznych, które nie mogą nie wpłynąć na przyszły stan zdrowia matki, powodując niekiedy dyskomfort i ból.

Przebieg każdej ciąży jest bardzo indywidualny. Jednak jedną z najczęstszych dolegliwości, która jest wspólna dla prawie wszystkich kobiet w ciąży, jest ból pleców.

Przyczyny bólu.

Przyczyny bólu pleców w ciąży są bardzo indywidualne. Co więcej, w większości przypadków jest to zespół przyczyn. Dlatego nie może być jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie.

Główne powody:

• Przemieszczenie środka ciężkości związane ze wzrostem rozmiaru macicy i brzucha, zwiększeniem obciążenia kręgosłupa.

• Zwiększenie wagi kobiety w ciąży, co również zwiększa obciążenie kręgosłupa i stawów.

• Ucisk na narządy wewnętrzne i struktury wywierany przez powiększającą się macicę.

• Choroby układu mięśniowo-szkieletowego istniejące przed ciążą (skolioza, przepuklina międzykręgowa itp.).

Czy ból pleców jest niebezpieczny?

Bólu pleców nie można zignorować. Częstotliwość, intensywność i charakter bólu zaleca się zgłaszać specjaliście prowadzącemu ciążę.

Jeśli ból jest związany z różnymi chorobami i patologiami kręgosłupa, to progresja tych problemów może dodatkowo powodować komplikacje podczas porodu.

Silny ból dolnej części pleców, podobny do bólu podczas menstruacji, może wskazywać na hipertoniczność macicy. To alarmujący znak, który może nieść zagrożenie poronieniem lub przedwczesnym porodem.

Również ciągły ból pleców pogarsza ogólne samopoczucie kobiet, może powodować bezsenność, co z kolei niekorzystnie wpływa na przebieg ciąży.

Jak zmniejszyć lub wyeliminować ból pleców w ciąży?

Zasadniczo błędem byłoby stwierdzenie, że ból pleców podczas ciąży jest normą. Takie bóle zawsze wskazują na obecność problemu i bardzo ważne jest ustalenie ich dokładnej przyczyny. Znajomość przyczyny pozwoli na uzyskanie pozytywnego efektu, znacznego zmniejszenia i wyeliminowania bólu.

Specjalna gimnastyka i praktyki o działaniu zapobiegawczym nie przez przypadek są zalecane kobietom w ciąży. Można je stosować już od pierwszych etapów ciąży po konsultacji ze specjalistą obserwującym przebieg ciąży.

Ponieważ stosowanie leków jest w miarę możliwości ograniczone w czasie ciąży, osteopatia może pomóc. Dobry osteopata, jak nikt inny, rozumie wzajemne powiązania wszystkich narządów i układów w ciele. Podczas leczenia jej działanie ma na celu zmniejszenie wpływu powiększonej macicy na kręgosłup i inne układy.

Po zidentyfikowaniu obszarów o ograniczonej ruchomości, napięciach  i skurczach, osteopata pracuje nad rozwiązaniem problemu. Normalizuje się napięcie mięśniowe, rozluźniają się więzadła, przywraca się harmonijne ustawienie stawów i narządów wewnętrznych, równomiernie rozkłada się obciążenie kręgosłupa.

Taka korekcja osteopatyczna sprawia, że ​​ból pleców prawie nie przeszkadza przyszłej mamie, a ciąża pozostaje w jej pamięci jako radosny okres oczekiwania na dziecko!